srijeda, 6. travnja 2011.

Zašto sam otvorio ovaj blog?

Dragi moji,
Svoj prvi model, bio je to F5-E, sam sastavio prilično rano, 1977, a dobio sam ga za polazak
u prvi razred. Tada nije bilo neta, nisi imao koga da pitas, malo izbora, a za boje si morao da
molis komšijine rođake kad dolaze u gastarbajterske posete. Jednostavno rečeno, borba
bede i ljubavi prema hobiju. Nakupilo se tu nekih 50-tak maketa, uglavnom klipni avioni,
malo mlaznih, i jedan brod.
Onda nailaze 90-te. U trenutku kad, ne samo ja, nego većina u tadašnjoj Srbiji,
nema ni za hranu, nije se moglo uštekati love i kupiti neki dobar model. Ni dan danas mi
nije jasno kako su ljudi mogli da nastave ovaj ipak sve samo ne jeftin hobi, u to zlo doba,
a da nisu bili buržujski sinčići? Ovo sve, plus splet tragičnih događaja, dovodi do toga
da sam sve moje modele podelio, a ja sam napravio ogromnu pauzu.
Prošle godine, nakon dugo premišljanja i priprema, sam se ponovo i definitivno vratio
svom najomiljenijem hobiju. Sada kao puno stariji, bez nekadašnjih strašnih finansijskih
noćnih mora, ali sa ipak nekim iskustvom, smatram da imam šta da kažem u ovoj priči.
Nažalost, ubrzo sam shvatio da po mnogim našim forumima mnogi "glumci" i
"internet modelari", da li zaista ili čisto zato što lažu, pričaju priču skoro identičnu
mojoj realnoj, životnoj. Drugi problem su klinci koji su zahvaljujući internetu svašta videli,
a ništa sklopili, te likovi koji ni vojsku nisu služili ali zato se u sve razumeju, a poznavanje
istorije se svodi na sve prelistane, ne i pročitane Osprey i slične publikacije.
Generalno vidim da je postalo moderno da znaš sve hemijske trikove u modelarstvu
da nabrojiš, ali zato je ošmirglati plastiku i odraditi odličan spoj postalo tajna.
Posećivao sam mnoge dobre forume, ali su mi se likovi koji odgovaraju gore navedenom
opisu zgadili, i na takvim forumima neću više ništa postovati, samo pregled radova i oglasa.
Ne želim da se pravim pametan, ali znam da nisam jedini koji na ovakav način razmišlja,
pa ću se iskaljivati i boriti sa vetrenjačama na ovom blogu.
Hvala unapred svima onima koji će me slediti na ovom putu.


Nema komentara:

Objavi komentar